Sjukstuga ger Hemmafrus poäng!

Publicerat: 2009-05-06 Kl: 14:16:20 | I kategori: Allmänt


Efter att vi kom in igår efter uteleken så ville Noel ligga inne i vår säng och titta på Rorry-Racerbilen. Jag höll på att plocka med lite saker i vardagsrummet när jag hörde Noel gny och gnälla inne i sovrummet. Det lät som om han hade det jobbigt. Gick in och tittade till honom, kände på hans panna att han började bli varm. Hämtade febertermometern och tog tempen. Det visade 37,9 och jag förstod att det var på väg uppåt för han såg ut att ha det riktigt jobbigt och grät väldigt anträngt! Klockan var då 15.40.
När Jonas kom hem strax efter 16 tog vi tempen igen och då visade den 39,5. Stackars lilla Noel hade hög feber! Han somnade och sov nästan hela kvällen. När han vaknade till hade febern inte lagt sig så vi gav honom Alvedon så han kunde sova för natten! Han somnade om direkt och vaknade vid 22.30 och hade då inte ätit någon middag så han fick äta kvällsfika med oss. Yoghurt och smörgås!


Mammas lilla sjukling kollar på Rorry!


Blev ju som ni säkert förstår inge dagis för Noel idag. Han vaknade redan vid 5 tiden och halvsov till 6.30 sedan var dte bara att gå upp. 38,2 hade han imorse. Efter lite frukost hoppade vi ner i badet medan Levi sov. Massa plask och lek. Inte kunde man märka att min lilla gosse var sjuk inte.

Febern på väg ner och en mysNoel som vill ligga i sängen med nappen och kossan.
Då passade jag på att skaffa mig lite hemmafruspoäng! Hihi det är något som jag och mina kompisar körde med väldigt mycket under gymnasiet! Jag har ju skaffat ganska många hemmafruspoäng nu i och med att vara 2barnsmamma! Plockade undan allt i hela lägenheten och la på sin rätta plats, slängde in en tvätt, dammsög, torkade golven, städade badrummet, hängde tvätt, dammade och torkade rent, slängde in alla sängkläderna i tvättmaskinen. När Noel fått i sig lite lätt lunch var det dags att sova. Han somnade på en gång. Levi har varit helt lugn hela förmiddagen och bara ätit och sovit! Medan båda barnen sov tänkte jag skaffa mig lite mer hemmafruspoäng genom att ställa mig och baka bröd! Ett så kallat bråttombröd på Bikarbonat istället för jäst!

Brödet står i ugnen, lägenheten är nystädad och jag ska strax hänga upp sista tvätten och plocka ut brödet när dte är färdigt! Tänk vad effektiv man kan vara ibland!

Kommentarer
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Men stackars liten, inte roligt när dom är sjuka hoppas han piggna på sej snart..

2009-05-06 @ 19:49:39
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: MamiiJ Ensamstående mamma till två.

vad är det där för roligt som han håller i? liknar thelmas snuttis precis.. fast er ser mkt större och mysigare ut... blev lite nyfiken nu =)

2009-05-06 @ 22:58:31
URL: http://mamiij.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Stackars liten, hoppas att han mår bättre idag. Nu har du verkligen varit dukig!!!

2009-05-07 @ 12:47:00
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Margareta Rosén

Hoppas Noel mår bra i dag? Vilken efektiv mamma du är som hinner med allt. Du är så duktig på att baka. Kramar till ER.

2009-05-09 @ 11:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0