Tråkigt slut!

Publicerat: 2009-06-09 Kl: 09:08:03 | I kategori: Allmänt


Igår morse när dte var dags för Noel att vakna och äta lite frukost var det lite tröttare än vanligt. Kvällen innan hade vi ju varit iväg och kikat in en nyfödd liten bebis! Vi blev sent hemma och Noel somnade på en gång. Men när det var dags att vakna så var dte mycket svårt att hålla ögonen öppna. Vad jag än gjorde så somnade han om igen och var riktigt grinig. Tills slut gav jag upp och ringde Noels förskola och sa att han fick vara hemma och vila upp sig! Under eftermiddagen sedan vid han feber, ingen hög feber, men feber. 37,7 låg tempen på hela dagen. Vi myste och tog det lugnt hela dagen, ritade, läste böcker och tittade på film. Noel körde runt med sina bil och satte i våra bilnycklar i bilen. Påhittig får man ju vara!

Levi låg mest i babygymet hela dagen och vände sig flera gånger från mage till rygg. Han är så duktig min lilla plutt. Det är så kul när det börjar hända saker!


 När båda barnen sedan sov, jag har blivit duktig på att få dom att sova samtidigt, passade jag på att slänga in en tredje maskin tvätt för dagen och hänga och vika den rena tvätten! Kände mig riktigt flitig! När Levi vaknade och var hungrig la jag mig på sängen och ammade och vips så somnade vi båda två och vaknade av en liten Noel som kom och kramades!

Hel kvällen fortsatte i samma temp. Noel somnade tidigare än vanligt redan kl 19. Vaknade vid 22.30 för att sedan somna vid 23 i våran säng. han vaknade vid 05 imorse och lekte med sin kossa. Han kändes lite varmare men inte mycket. Det blir till att vara hemma från dagis idag igen. Tråkigt slut då detta är hans sista vecka, inte bara för sommaren utan för alltid eftersom han börjar på en ny förskola till hösten! Hoppas han hinner bli frisk och kry tills på torsdag eller redan till imorgon kväll då det är sommarfest på förskolan. Noel och Levi har precis somnat och jag börjar känna mig riktigt trött som varit vaken till och från sedan kl 05, är inte van att vara vaken så tidigt då mina barn gärna sover länge på morgonen. Kollade Noels feber och den har stigit till 38,2 så vi får väl se hur detta slutar!

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Stackar Noel & så duktig Levi är =) Hoppas Noel blir piggare snart!

2009-06-09 @ 09:20:44
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Ja jag blev ju sugen redan igår när du skrev att du skulle göra en ;-)

2009-06-09 @ 09:29:06
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0