Semester

Publicerat: 2009-07-15 Kl: 22:39:26 | I kategori: Allmänt


Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jonas har haft semester denna vecka och vi har passat på att göra massa roliga saker. I lördags åkte vi upp till min pappa och systrar i Sala! Lekte i en JÄTTESTOR lekpark!! Fanns allt man kan tänka sig och lite till. Med andra ord så var det inte bara Noel som lekte där. Tror vi alla 6 hittade något att göra!! (Jag, Jonas, Pappa, Maddis, Erica och så självklart Noel) Levi sov i vagnen medan vi andra lekte!

        
Lekparken!

 
Lekparken!            Den här är mer anpassad för större barn/ungdomar/lekfulla vuxna!

    
Fanns massa kul för alla som sagt! Jag och mina systrar och Noel




      
Jonas i skate-banan!

Vi stannade hela dagen och åt god middag på kvällen. Sov kvar där för att sedan åka hem vid strax innan 9 för att åka till Gröna Lund. Vi hade bestämt med några vänner att vi skulle köra en heldag på Grönan! Noel fick åka en karusell medan alla blev klara med köp av det ena och det andra. Noel yuckte om att åka karuseller. Speciellt bilarna som åker runt! Han åkte den säkert 20-talet gångerna! Han fick även följa med och gå lustiga huset tillsammans med mig och jonas och dem andra. En av tjejerna stannade kvar med Levi då han sov i vagnen. Blev massa god mat och glass hela dagen. Fint väder fick vi oxå. Innan det var dags att åka hem ställde jag och en av tjejerna oss i kön till nyheten Insane! Den var verkligen Insane, helt galet var det! Helt värt att stå i kö för den! Noel somnade i vagnen och sov i 2 ½ timme efteråt! Tyvärr blev det inga bilder eftersom vi glömde kameran i Sala! snyft!

I måndags åkte vi hem till Jossan, Ali, Elika och lilla Nick! Vi skulle få hälsa på Nick för första gången! Åh så liiiten han var. Jag fick hålla i honom på en gång och han vägde ju ingenting. Det kändes inte som om man höll i någonting. Endast 2700g Såå sööt! Noel och Elika var glada att se varandra igen. Vi fick fika och satt och pratade länge. Vi var där så länge att Noel hann bli hungrig vilket han visade genom att hämta frysta pommes från deras frys. haha! Medan han som bäst letade hittade han även en glass. Så Elika och Noel fick äta varsin! Sötungar! Ingen kamera nu heller! Tur Jossan har systemkamera!

I tisdags åkte vi till Fyrishov i Uppsala och badade. Jonas bästa kompis och hans flickvän följde med. Först stannade vi på Barnens Hus och köpte badbyxor till levi och en simring med byxa i som han kan sitta själv i och självklart nya armpuffar till Noel eftersom dom andra spruckit. Noel fick gå in med grabbarna och Levi fick följa med oss flickor! Levi trivdes jättebra i vattnet och inspekterade allt som hände. Lite reserverad blev han när det skvätte vatten på honom. Men dte var hans första poolbesök! Noel han är ju som fisken i vattnet och kastar sig överallt! Han är trygg i vattnet och det Tack vare att vi gått på babysim med honom! Vi kom dit vid lunchtid och åkte därifrån vid 17-tiden. Även här ingen kamera :-(

Min mamma tatuerade sig samtidigt som vi var på Fyrishov. Hon fick en tidigare tid vilket gjorde att jag inte kunde följa med tyvärr. Tycker den blev riktigt snygg!!! Här är resultatet!

3 Blommor som symboliserar hennes 3 barn!

Innan vi åkte hemåt åkte vi förbi lite affärer för att kolla soffa när vi ändå var i Uppsala. Vi stannade på Möbelhuset. Där var personalen alldeles för på och sofforna föll oss inte i smaken heller. Vi åkte vidare till MIO möbler. Vi hade tittat på en där innan och ville ha smakråd från våra vänner. Vi kunde alla enas om att den inte var en 10-poängare. Jonas hittade en annan soffa som det var kampanjpris på!! Den blev vi verkligen förälskad i så den fick följa med oss hem. Eller ja inte än. Men tills vi flyttar så har vi en ny soffa!! Åh det känns hur bra som helst!! Nu närmar det sig verkligen!!



Levi sitter i soffan på landet! 3½ månad (med stöd av kudden)

Idag har vi planerat lite för vad som måste fixas inför flytten. Men vädret var föör bra för att sitta inne resten av dagen så vi gick upp till Ekebo-badet som ligger knappt 3 minuter ifrån oss! Där mötte vi upp min kamera!!! Äntligen fick jag min kamera. Min syster var snäll och tog den med sig hem från Sala!!Vi stannade hela eftermiddagen innan vi gick hem. Noel somnade efter allt badande. Jonas åkte och tvättade bilen medan jag kunde passa på och vila en stund eftersom Levi oxå sov! Sedan blev dte lite ärenden för min del och sedan stooorstädning inför våran lilla resa! Ska strax packa färdigt väskorna för imorgon bär det av till Värmland och Jonas släktingar!! Ska verkligen bli jättekul!

Får se om jag hinner uppdaterna något i helgen. Datorn får följa med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0