Tagit en paus

Publicerat: 2009-07-03 Kl: 09:27:56 | I kategori: Allmänt


Efter många soliga varma dagar har nu solen tagit en paus för att låta regnet komma fram. I två veckors tid har vi nu varit på Ekebobadet och solat och badat dagarna långa. Men idag var det dags för regnet att göra sitt. Tror nog att ingen är gladare än naturen att få bli vattnad och alla pollenallergiker som haft det svårt senaste veckorna. Däribland Noel! I slutet på förra veckan (och även på dopet) var vi många som upptäckte hans röda kliande, irriterande ögon. Det gick nästan inte att gå misste om vad det var. När vi var på BVC i måndags för Levis 3 månaders koll med vaccinationer, mer om det snart, så såg BVC-sköterskan hur Noel kliade i sina ögon innan jag ens hann säga något. Hon sa att det är typiska pollenallergi-ögon. Så Noel har nu fått receptbelagd allergimedicin som han ska få varje dag och han är så duktig! Vi har också sätt en klar förbättring på honom!!

Jonas och Noel i poolen tidigare i veckan



Levi blev ju 3 månader i fredags innan dopet! Åh min lilla skatt har nu blivit 3 månader! Tänk så tiden går! Han väger nu 6820g och 64 cm lång. Nu ränner han iväg vår lilla skrutt! När det var dags för vaccinationerna så skrek han jättemycket!! Usch dte var så hemskt att höra men jag vet ju att dte är för något bra som håller honom frisk! Igår kväll när jag och Jonas skulle boka en liten minisemester för lilla familjen så låg Levi på rygg under babygymet bakom oss. När vi sedan vänder oss om för att kolla till honom så ligger han inte kvar som vi lagt honom. Nej för han låg på mage och hade puttat babygymmet framför sig!! hihi


Levi 3 månader på sin nya lekmatta han fick i doppresent av faster med familj



I nuläget har himlen verkligen öppnat sig. regnet öser ner och det både blixtrar och åskar. Usch jag som är så rädd för åskan och blixten. Det är så obehlagligt och mörkt och låter så läskigt. Ja jag är som ett litet barn när det gäller sånt. Men sån är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0