Hemma igen

Publicerat: 2009-07-21 Kl: 00:48:10 | I kategori: Allmänt


Nu är vi hemma igen efter underbara dagar i Portila, Värmland!
I lördags var vi inne i Karlstad och kikade runt i butiker för att sedan avsluta med middag på fin resturang med uteservering. Efter det åkte vi hem till Jonas morbror på fika. och vi fick följa med hans kusiner ut på sjön för lite Wakebord! Jonas testade jag hoppade över den här gången. Han var riktigt duktig! Bilder kommer senare! När vi var på väg i bilen hem på kvällen sedan blev vi väldigt överraskade av en stor älg med stora horn som sprang ut från skogen rakt framför bilen!!! Gissa om jonas pappa fick trampa på bromsen för att inte köra rakt in i älgen och skada den. Lyckligtvis hade vi ingen bil bakom oss och kunde lugnt köra vidare utan att ha skadat älgen som sprang vidare in i skogen sedan! Vi skrek till allihopa i bilen så vi både väckte och skrämde Levi som började skrika förtvivlat! Noel som var både trött och seg undrade oxå vad som försiggick. Vi berättade för honom om älgen och hela vägen tillbaka till huset sa han
-"äjl" (ni vet på sånt underbart gulligt faschinerande barnspråk)

Levi fick sitta i mitt knä sista biten så jag kunde lugna honom. Han somnade om ganska snart efter att vi kom hem. Men historien är inte slut än. Innan vi kom fram till huset tittade vi ut på ängen i hopp om fler älgar varpå vi ser en älg utan horn stå mitt på ängen och bara tittar på oss. Vi stannade bilen och Jonas gick ut för att ta kort på den. Vi såg hur älgen närmade oss men vek sedan av in mot skogen igen. Det var verkligen en häftig upplevelse. Det var första gången jag såg en älg och jag som sa innan vi åkte dit att jag aldtrig sätt en älg. I alla fall aldrig en vilt! Självklart har jag varit på Skansen och sett en. men det är inte samma sak som att se en när man minst anar det!!


Levi ligger på en filt i gräset och myser! Ser dock lite skeptiskt ut på bilden haha! Vår lilla rumpnisse!

   
Kärleksparet!                     Noel och pappa!              Huset i Portila

 
Min lilla "bus-Emil" i köket!

   
Noel skulle såklart hjälpa till. En fin bild som Jonas tog på mig när vi var inne i Karlstad!
Våra underbara söner ligger och myser tillsammans innan det var läggdags!

Vi åkte hem på söndagen och det var skönt att komma hem efter ett par riktigt underbara dagar! När vi kom hem började vi röja med allt vi haft med oss och fortsatte sedan med att packa ett par flyttkartonger!! NU är det snart bara en månad kvar! Vi längtar verkligen!!!!!


Så här fin var Noel medan vi packade och rensade! Han har själv valt kläderna och satt på sig skorna och kepsen själv. Tröjan är min gamla som han ville ha på sig! Han kom fram till mig och sa
-Fiiin! (Hihi han tyckte att han var fin och vi fick till och med ta kort på honom när han stod stilla)


Bilnyckeln och pennan i högsta hugg till att "skriva" på kartongerna med!
Charmtrollet!


  

Kommentarer
Postat av: Margareta Rosén

Vilka underbara bilder och härliga dagar för er i Värmland. Mycket mysigt hus och kök. Skönt att inget hände när älgen sprang över vägen. Kramar från oss Margareta o Arne.

2009-07-21 @ 17:26:27
Postat av: Josephine, Mamma till Elika & Nick

Vilket charmtroll han är ;-) Så Maddis har köpt en system kamera vad skoj :-)

2009-07-22 @ 13:16:06
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0