Jobb och inskolnings-rapport

Publicerat: 2009-01-08 Kl: 23:35:16 | I kategori: Allmänt


Noels andra inskolningsdag och min första arbetsdag avklarad!
Första inskolningsdagen (läs igår, onsdags) hade gått jättebra! Noel hade charmat alla barnen och fröknarna. Vid lunchen blev dom imponerade för att Noel drack ur glas och åt med gaffel, lite stolt faktiskt! Jag mötte upp Jonas och Noel efteråt och gick en långprommenad. Noel somnade på en gång i vagnen. Många nya intryck som ska in!

Idag var det min första arbetsdags som vikarie på en förskola med bara 5-åringar. Jag gick imorse innan Noel hade vaknat, kändes lite konstigt att gå utan honom. Jobbade 8-16.30 idag. Var skönt att vara tillbaka. Tillbaka i ordets rätta mening, sist jag jobbade där var jag oxå gravid! hihi! Vi har pysslat med massa saker idag, nyårsraketer, varit ute och lekt, busat i lekhallen och en hel del annat! Är lite trött sådär efter första arbetsdagen!

För Noel och Jonas hade det gått bra på inskolningsdag nummer 2.
Idag var dem där till 14 vilket innebar att Noel sov middag där. Det hade gått jättebra och han somnade på en gång i vagnen (här sover alla barn utomhus i sina egna vagnar) När mamma kom hem blev han jätteglad och började "fjanta-sig" Visa allt han kan på en och samma gång!

Några kompisar var här när jag kom och vi åt middag tillsammans och fikade. Riktigt mysigt faktiskt! Härligt med gott sällskap! Men som sagt trött var jag! Nej nu är det dags att sova innan det är dags att gå upp och jobba igen! Imorgon är det 9.30-17 som gäller!

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Vad skönt att allt flyter på =)

2009-01-09 @ 09:33:33
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0