Sjukling

Publicerat: 2009-02-19 Kl: 13:53:42 | I kategori: Allmänt


Igår så ringde dem från noels dagis och berättade att han inte varit riktigt sig själv, ätit och sovit dåligt, hostat och näsan har bara runnit. Åkte och hämtade honom och bestämde att det blir helg för oss redan nu. Jag kommer vara hemma med honom torsdag och fredag så han får bli frisk. Igår kväll efter att jag åkt med mamma till Globen hade Jinas haft svårt att få honom att somna fast han var riktigt trött.  Så nog märks det att han inte är sig själv.

Imorse vaknade han 06.00 och kom in till oss. Jonas skulle ändå upp och åka till jobbet och jag hoppades innerligt att Noel ville somna om bredvid mamma. Tji fick jag då han ville vara vaken. Men vi passade på att ligga kvar i sängen. Noel fick en flaska vatten som han drack upp nästan på en gång. Satte på barnkanalen och så låg vi och myste till klockan 08.00.
Frukost var inget som han ville ha. Dock så hämtade han en burk med majs som han ville äta :-) söt ungen, så han fick lite majs. Vid 9-tiden blev han väldigt trött så vi gick och vilade i hans säng, men det var nog mer jag som somnade stundtals än Noel. Han busade runt medan mamma låg och vilade sig. Så skönt så :-) han gick och hämtade leksaker och skulle mata mig med mat som han "lagat".

Blev ingen sömn då heller så då skickade jag ner honom i badet så han fick plaska lite. Hoppade sedan själv in och vi duschade. Pigga och fräscha.... och hör och häpna Noel var hungrig!! Äntligen!! Så jag värmde lite makaronipudding som vi hade i kylen och han åt upp allting. Nu ligger han och sover sen en timme tillbaka. själv sitter jag här och bara tar igen mig. När Noel vaknat tänker jag att vi ska gå till Ica för att handla hem lite till middagen. Får sen om Noel orkar de. Jonas ska jobba hela kvällen så det blir bara jag och Noel till middag.


Mamma Älskar dig Noel

Finns nog ingen gladare unge.

Kommentarer
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

De är så synd om barnen då dom är sjuka óch inte är sej själv..! Hoppas han krya på sej snart

2009-02-19 @ 14:38:53
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Noel krya på dig hälsar Elika & vi andra förstås =)

2009-02-19 @ 16:51:40
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0