Planera inför förlossning

Publicerat: 2009-02-23 Kl: 22:58:46 | I kategori: Allmänt


Det är precis vad jag och min BM ska göra imorgon. Ska till MVC för ett vanligt besök med SF-mått och hjärtljud, blodtryck och andra prover. Dessutom ska vi skriva ner en förlossningsplan och diskutera och sammanfatta den här graviditeten. Ja vi får väl se hur det går. Känns som att bebisen gärna får stanna ett tag till då jag inte ännu känner mig riktigt redo för förlossningen. Delvis för att jag ska, från och med onsdag, börja jobba i 2 veckor igen. Har ju haft lite ledigt nu i några dagar! Men när dom här 2 veckorna är avklarade så kan bebisen mer än gärna få komma. (Om jag känner mig redo förstås)

Vet inte om jag är mer rädd, nervös, förväntansfull denna gången för att jag varit med om det en gång innan eller om det skrämmer mig för att jag vet hur smärtsamt det är ?! Jag hade en relativt snabb förlossning med Noel, 6 ½ timme fårn det att vi blev inskrivna på Esklistuna Sjukhus (Japp det var fullt i stockholm) . Vi fick åka ner på morgonen. Hade regelbundna värkar men var bara öppen 1 cm. Min mamma, som för övrigt var med mig och Jonas under förlossningen, föreslog ett besök på Parken ZOO. Vi gick där i några timmar tills värkar tilltog i styrka och jag knappt kunde gå. Åkte in och blev inskriven vid 16-17 tiden och var då öppen 3-4 cm. 22.20 föddes Noel med enbart lustgas och en morfinspruta. Epiduralen ville jag inte ha.



Två lyckliga och stolta föräldrar och en alldeles nykläckt liten Noel!
En väldigt sliten mamma


Det som jag är rädd för nu är väl om det ska gå för fort, då det inte var allt för längesedan Noel föddes. Det sägs ju gå mycket fortare med barn nummer 2! Det lär ju inte bli Eskilstuna denna gången (även fast vi var supernöjda) eftersom jag är omföderska. Jag minns hur lång tid det tog för mig att våga tänka på ett syskon till Noel. Tror att han var 3 månader innan jag "glömt" smärtan efter förlossningen. Nu sitter jag här med 25 dagar till beräknad förlossning och vet vad jag ska gå igenom igen. Det alldeles underbara den här gången är ju att jag vet vad belöningen blir efteråt! Då kunde jag inte föreställa mig hur lycklig jag skulle vara efteråt. Nu är det verkligen det jag ser fram emot,
Att få möta mitt andra barns blick för första gången!


Noel på BB

1 dag gammal


En stolt mamma


Och en stolt pappa förstås!
Visar upp Noel för min familj för första gången, knappt 12 timmar gammal


Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Åh... Vad skoj, du kommer klara den här förlossning lika galant som med Noel det är jag säker på :-) Nej inga glasögon blev hade inga pengar med mig.. Haha

2009-02-24 @ 11:00:11
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: linda

tack för din kommentar i min blogg !

jättefina bilder du har ! nu är det lååångt kvar för mig .. haha . men jag längtar jättemycket ! =)



lycka till med allt !



Kramar

2009-02-24 @ 11:13:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0