MVC-besök

Publicerat: 2009-02-24 Kl: 22:21:10 | I kategori: Graviditet 2


Idag var det dags för MVC-besök. Noel och jag mötte upp mina systrar (Noels mostrar) nere i centrum. Dom hade köpt en Nicke Nyfiken bok till Noel på Bokrean som började idag! Sen kikade vi runt lite i affärer och pratade en massa innan det var dags för mig att gå till MVC. Maddis och Erica passade Noel inne på BVC (väntrummet med alla leksakerna) medan jag smet in på MVC.


MVC-besöket,
v. 36+3

SF-mått 34 cm, följer kurvan fint!
Hjärtljud 148 slag/minut
Blodtryck var bra, kommer inte ihåg vad det var
HB järnvärde (hemoglobin) låg på 116, lite lågt kanske
Blodsocker 4,3
Huvudet är nästan ruckbart fortfarande lite rörligt men jag är omföderska så det var inte så konstigt!

Sammanfattade även min graviditet och planerade för förlossningen. Min BM trodde att jag skulle klara förlossningen jättebra eftersom jag är postiv och mår väldigt väldigt bra! Och att jag är så ung och frisk! hihi Sånt blir man glad av att höra!


Efter besöket så fikade vi och pratade. Det är så sällan vi träffas alla systrar tillsammans så det var riktigt mysigt att få en stund med bara oss. Ja självklart var Noel med! Han trivs så bra med sina mostrar, och mamma såklart! När vi fikat färdigt skulle Erica till en kompis och Maddis skulle köra henne dit. Noel och jag gick runt i centrum ett tag till. Jag ville kika lite på bokrean jag med. Noel somnade nästan på en gång.

Skickade sms till Jossan för att se vad hon skulle göra. Kollade om hon ville fika på en Semla. Jag har ju trots allt pratat om semlor sedan september redan tror jag ;-) (Blev ingen semla första gången vi fikade och fika en gång tackar inte jag nej till i alla fall) Vi satt och pratade massor om allt mellan himmel och jord. Precis som vi är så duktiga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0