Gravid men ändå inte vacker...

Publicerat: 2009-02-16 Kl: 14:08:49 | I kategori: Allmänt


Idag är det 32 dagar kvar till beräknad förslossning! v. 35+2
Det känns väldigt overkligt samtidigt som det är skönt att det nu närmar sig med stormsteg. Jag har verkligen mått hur bra som helst även denna graviditet...(fysiskt)

Det enda är att jag inte trivs med att vara gravid. Jag känner mig inte vacker. Jag klarar av att jobba utan problem, gå promenader, leka och busa med Noel. Men jag mår inte bra psykiskt. Jag tycker att det är jobbigt psykiskt att vara gravid. Vilket gör att jag inte orkar ta tag i saker som städning, diskning, matlagning och annat som måste göras. Jag fokuserar hela tiden på att jobba och hålla skenet uppe för alla andra. Men att se sig i spegeln och bara se en tjock mage, svullet ansikte och bara känna sig allmänt olustig är fruktansvärt jobbigt.
 Jag försöker klä mig fint och det hjälper många gånger. Samtidigt som det är så jobbigt att ta på sig kläder som gravid. Att böja sig ned för att sätta på sig strumpor och skor. Byxor som inte sitter bra, linnen som åker upp eller leggings som inte vill sitta på plats.

Jag önskar verkligen att jag kunde känna mig vacker som gravid. Jag vet så många som har jobbiga graviditeter med illamående, sammandragningar, foglossning och andra problem. Men jag, som mår så oförskämt bra fysiskt mår inte bra psykiskt...




(Kände bara att jag behövde skriva av mig lite, ni behöver inte skriva något uppmuntrande eller lägga någon stor vikt vid det jag skriver. Det här har jag skrivit för min egen skull för att få det ur mig. Min älskade Jonas finns där för mig och hjälper och stöttar mig hela tiden. Han gör så att jag orkar med dom vardagen och dom dagar som är kvar!)

Kommentarer
Postat av: Malla

Jag skirver inte för att jag måste, utan för att jag vill Mickan. Jag förstår att det är tungt och jobbigt just nu och det måste vara enormt frustrerande att inte trivas med din kropp just nu. MEN, efter regn kommer solsken och tänk att du snart får hålla er lilla bebis i famnen och du kommer så småning om att hitta tillbaks till din kropp som du just nu lånar ut till lilla knodden.

Ta hand om dig nu och ladda upp batterierna för snart är det dags!



Många kramar från Malin

2009-02-18 @ 00:43:01
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0