Uppsala och julklappsshopping och viktminskning

Publicerat: 2009-12-01 Kl: 01:06:50 | I kategori: Våra Äventyr!


Måndag och ny vecka!

Vill börja med att Gratulera Jossan och Ali till huset ni köpt!
Är verkligen så glad för eran skull!
Fint är det oxå för den delen och bra lekplats har dom oxå (den har vi redan testat för flera månader sen)



Förskola för Noel precis som vanligt. Snart går vi in i ny månad oxå. Efter lämningen åkte jag och Levi ner till BVC för 8 månaderskontroll alltså vägning och mätning. I fredags blev min lille plutt 8 månader och han har blrja resa sig själv mot möbler och börjar sakta men säkert att gå runt möbler. Hujedamig sånt barn jag har...

På BVC stannade vågen på 9860g både jag och vår sköterska såg ut som frågetecken. vi gjorde om för att se att dne verkligen stannat rätt. Den visade samma vikt. Anledningen till att vi var så frågande var för att Levi vägde vid 7 månadersvägningen 10 005 g Riktigt konstigt. Men han har ju börjat röra på sig väldigt mycket. Springer runt efter Noel och busar med alla sina kompisar. 72 cm lång var han i alla fall. Vi ska dit nästa månad för att kolla vikten igen. Det roliga i det hela är att Noel och Levi hade exakt samma vikt vid 8 månaders ålder! Det har dom aldrig haft tidiagre i deras utveckling. Levi har alltid varit lite större =)

Vi plockade upp Michelle och Mio hemma hos dom och begav oss till Uppsala för lite julklappsshopping. Vi fick in båda våra vagnar bredvid varandra i Jonas pappas bil som vi fått låna igen. En Emmaljunga Scooter och En teutonia (Mistral S eller Fun, osäker) Först en sväng på Ikea där vi åt lunch för 10 kr!

Pizzaslice och dricka för 10 kr

Våra grabbar ville inte alls äta någon mat. Ingen av dem. Inte ens Levi som äter allt i princip. Vi åkte vidare bort till Barnens hus där jag köpte lite julklappar. Michelle hittade lite julklappar hon med! Vi kom fram till att Uppsala är ett bra shoppingställe. Vi gick in på Babyland oxå inann vi åkte hemåt. Tack för en toppenbra dag!


Grabbarna bak i bilen

Ni skymtar även en viss herres julklapp
(Nu önskar han sig en Mikrovågsugn från Food´N´Fun på BR-leksaker)


Hämatade Noel hos Moster Maddis vid 15 tiden. Hon hämtade honom nämligen fårn förskolan idag! Tack för de! Vi åkte direkt till Ikea i Barkaby för att köpa en julstjärna som dom inte hade i Uppsala. Hade ju bara Scootern med mig vilket betyder att Noel måste gå. Han var så duktig och höll mig i handen bland bilarna gick snällt inne på Ikea (Gick in vid ta-själv-lagret) Julstjärnan fanns där Lycka! Vi köpte hem lite annat pyssel som jag och Noel pysslat med nu på kvällen innan Jonas kom hem.
Julstjärnan och gardinerna jag köpte sitter nu uppe i sovrummet! Älskar de!

Pappa kom förbi på en snabbfika och lite Noel bus ikväll oxå!


Har lagt ut lite tradera auktioner oxå- Hoppas att jag får lite sålt nu så vi blir av med lite kläder som vi rensat ut.

Imorgon blir det fika hos......!

Kram på er!


Inga problem med två vagnar i bredd inte!
Volvo XC 90

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej fick dom feber efter sprutan eller?? Jag har tänkt att vaccinera på torsdag! Men dom fick inga andra biverkningar? Gud ja e så närvös att de ska bli nått knasigt av de här.. Men vi har iaf bestämt oss för de nu'=)

2009-12-01 @ 11:44:44
URL: http://amandahampus.blogg.se/
Postat av: michelle - mamma till mio!

Teutonia Cosmo heter den :) Vilka gardiner blev det i sovrummet? dom "dyra" eller dom billiga? :) ses imorgon, kram på er!

2009-12-01 @ 16:21:06
URL: http://miogavric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0