Julafton!

Publicerat: 2008-12-27 Kl: 22:18:25 | I kategori: Allmänt


Julen firade vi här hemma tillsammans med mina föräldrar, mina 2 systrar, jonas föräldrar och jonas bror. Dagen började med mys och frukost tillsammans med Mina älskade pojkar! Vi hann uträtta lite ärenden på förmiddagen innan det var dags att koka tomtegröt!

Klockan 14 serverades glögg och tomtegröt! Medan julprogrammet pågick började vi fixa och dona med maten i köket! När programmet var slut tog jag hand om aktiviteten som vi utlovat! Den bestod utav en frågesport om våra familjer! Väldigt lyckad med en del enkla och en del lite klurigare frågor! Julbordet var bland de mäktigaste jag sett! Vi hade alt ifrån sill och potatis, julskinka och prinskorv till lammfiol, böcklinglåda, anjovischeesecake på kavring osv. Noels favorit blev prinskorvarna!

Fram emot kvällen bankade tomten på dörren och Noel blev mycket fundersam,
han inspekterade tomten från topp till tå och följde honom med blicken hela tiden. När jag satte ner honom på golvet blev han alldeles rädd och började gråta. Nappen och kossan fanns redo att trösta och mamma såklart! När tomten skulle dela ut paket gick han med på att hämta paketet men inte stanna kvar. När tomten sedan skulle vidare var Noel inte helt säker på om tomten hade gått utan var tvungen att leta i varje rum innan han kunde öppna paketet! Erica fick agera jultomte med att dela ut alla julklappar under granen! Noel öppnade med glädje alla julklappar med papper och snöre, kartongerna var inte lika roliga! hihi


Noel leker med sin nya spis

I bakgrunden kan ni skymta Noels några av Noels andra julklappar



Noel framför granen hemma hos morfar på Juldagen


Noel fick bland annat

spis, köksredskap, kastruller, stekpanna, brödrost, 4 stolar och bord,
byxor, tröjor, stövlar, gympaskor,
radiostyrd bil, en stor bil, bok, 2 dvd-filmer, jacka och en del annat som jag inte kommer ihåg just nu.

Vi fick:
Presentkort på Ikea, Bidrag till syskonvagn, Digitalkamera (fick av älskling), kläder, stekpanna, sällskapsspel och massa annat som jag inte orkar rabbla

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Vad mysigt och vilka massa fina presenter ni fått! :D

Då får man ta å lägga till den här bloggen som favorit istället ;)

Hoppas ni haft det bra i jul! Själv jobbar man för fullt men ska vara ledig från 5-14 januari ;)

Kram / Elin

2008-12-28 @ 11:30:45
URL: http://www.waytogo-texas.com
Postat av: Malla

Nu har jag hittat hit också. trevligt värre!!!

Låter som om ni haft en underbar jul och jag önskar er ett riktigt gott nytt år.

KRAM KRAM

2008-12-30 @ 23:45:29
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: josephine *Elikas mamma*

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!! Vi syns nästa år ;-)

2008-12-31 @ 10:31:38
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Margareta Rosén

När byter du kan jag även kolla nya bloggen. farmor

2008-12-31 @ 10:33:44
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Gott nytt år önskar jag er också! :)

2009-01-01 @ 13:07:06
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Mia

Gott nytt år.

Klappa på magen å krama på dina killar!

2009-01-02 @ 17:46:40
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0